Valencia merkezli koleksiyoncu, tablonun bir mobilya restoratörü tarafından temizlenmesi için 1.200 € ödedi.
Ancak hatayı düzeltmek için yapılan iki girişime rağmen, “Meryem’in günahsız gebeliği” tablosu tanınmaz hale geldi.
Olay, İspanya’daki diğer “restorasyon” çalışmaları ile karşılaştırmalar yapılmasına neden oldu.
2012 yılında, kilise cemaatinden yaşlı biri, Zaragoza yakınlarındaki yerel kilisede İsa Mesih’in değerli bir freskini restore etmeye çalıştı. Ancak yaptığı iş, resmin ‘Maymun Mesih’ olarak adlandırılmasına yol açtı.
Geçtiğimiz yıl Navarre’daki bir kilisede 16. yüzyıldan kalma bir St George heykeli de bir restorasyon çalışmasından sonra halkın dikkatini çekti ve bazıları yeni görünümünü Playmobile figürüne benzetti.
Profesyonel Restoratör ve Konservatuarlar Birliği (Acre) yasal koruma eksikliğini kınadı ve son olayı “vandalizm” olarak adlandırdı.
ACRE, “Bu düzenleme eksikliği, mirasımızın korunmadığı anlamına geliyor.” dedi.
İspanya’da söz konusu endüstrinin kaybolma riski altında olduğu konusunda uyaran ACRE, “Son yıllarda, konservasyon-restorasyon uzmanları, herhangi bir iş fırsatı olmaması nedeniyle göç etmek veya mesleklerini terk etmek zorunda kaldılar.” dedi.